Full oversikt og trygghet med FriFamilie

Ring eller send SMS og MMS for 0,- selv om kontantkortet er tomt.


I takt med at barna vokser opp og får egen mobiltelefon, blir det ofte enda mer utfordrende å holde styr på alle regningene som ramler ned i postkassa. Oppretter dere et FriFamilie-abonnement får dere full oversikt over hele familiens mobilforbruk, samtidig som dere sparer penger. 

Ring fra tomt kontantkort

Helt enkelt forklart er FriFamilie en tjeneste der hele familien kan ringe og sende SMS og MMS kostnadsfritt til hverandre hele i Norge.  

- For familier med barn som har kontantkort, kan barna til og med ringe foreldrene sine selv om kontantkortet er tomt. Det kan komme godt med når siste bussen har gått og mørket har senket seg, sier Helene Clementsen, kampanjesjef i Telenor.

Dessuten er ikke FriFamilie bare for kjernefamilien. Du kan tilknytte hvem du vil: små barn, store barn, foreldre og besteforeldre, grandtanter, onkler og kjærester. 

Gunstig for lommeboka

Det koster ingenting å opprette eller å ha FriFamilie og det kan være mye å spare ved å samle hele familien under samme paraply.

Våre undersøkelser nemlig at 25 prosent av forbruket blant FriFamilie-kundene foregår internt i familien. Dermed sparer hvert av medlemmene 75 kroner hver måned. En gjennomsnittlig FriFamilie har tre medlemmer. Dermed blir det 75,- x 3 = 225,- spart per måned. I løpet av ett helt år utgjør dette 225,- x 12 = 2700,-. Det tilsvarer 900,- spart per medlem. 

Dersom en av dere har et abonnement uten fri bruk av minutter og SMS, slipper dere å betale for dette når dere ringer eller sender meldinger til hverandre innad i familien. 

- MMS er ikke inkludert i våre abonnement. Men som FriFamilie sender dere MMS kostnadsfritt, noe som er en besparelse på kr 1,99,- per sendte MMS, forteller Clementsen. 

Skjermbilde FriFamilie

Alt på en faktura

Dere kan være opptil syv medlemmer tilknyttet samme konto; seks mobilnummer (inntil tre Kontant-abonnement) og et privateid fastnettnummer. Medlemmene i gruppen trenger ikke å ha samme bostedsadresse.

- Du definerer selv hvem som er i familien din. Felles er at en person må stå som eier av alle abonnementene, og at dere mottar en samlefaktura fra oss hver måned. Dette er rett og slett en veldig enkel måte å holde full oversikt over hele familiens forbruk på, sier Clementsen.

Fiks alt selv på Mine Sider

Det er verken tidkrevende eller tungvint å organisere FriFamilie-kontoen. Skal du gjøre enkle endringer, ordner du alt sammen selv på Mine Sider på telenor.no. Du trenger ikke ringe Kundeservice.

- Som eier av FriFamilie-abonnementet kan du se alle familiemedlemmenes abonnementer på Mine Sider. Her kan du legge til nye medlemmer eller slette gamle og for eksempel bestille ekstra datapakker og følge med på dataforbruket, sier Clementsen.

Hver gang du gjør en endring i avtalen, blir det sendt ut en SMS med informasjon om det til alle i FriFamilie-nettet. På den måten vet alle i din FriFamilie til enhver tid hvilke numre de kan ringe og sende SMS/MMS gratis til.

Det er også mulig å legge til Datakontroll Norge på alle abonnementene i FriFamilie. Tjenesten sørger for full stopp på bruk av data når du har brukt opp inkluderte datamengde.

Utvidet tilbud til familien

Ved å benytte dere av FriFamilie åpner det også muligheter for å kjøpe Telenors gunstige abonnement skreddersydd for de unge, U18. 

- U18-abonnementene har forskjellig mengde inkludert bruk tilpasset alle unge mobilbrukere, fra de aller minste til unge voksne og studenter. Med U18 er Datakontroll Norge en inkludert og aktivert tjeneste, slik at du får full kontroll på kostnadene. I tillegg får brukeren vår populære lagringstjeneste Min Sky med på kjøpet.

Populært på Online.no nå: