Søk
Meny

Nå garanterer Telenor at du blir fornøyd med WiFi-dekningen hjemme

Mange sliter med ustabil internett-dekning hjemme. Nå kommer løsningen: Alltid WiFi.

– Når kunden opplever ustabilt internett hjemme, tror de ofte at det skyldes feil på bredbåndslinjene til leverandøren. Det trenger likevel ikke være linjen det er det noe feil på. Problemene kan ligge i det trådløse nettet inne, for eksempel dersom utstyret er gammelt eller feil plassert, inne i skap eller i kjellerrom, sier Eli-Anne Østby, market manager for Telenor Fixed & TV.

Men tregt eller ustabilt hjemmenett skal det forhåpentlig bli slutt på nå.

Med det nye konseptet kalt Alltid WiFi garanterer Telenor at du blir fornøyd med dekningen i huset eller leiligheten din.

Eli-Anne Østby, market manager for Telenor Fixed & TV.

Eli-Anne Østby, market manager for Telenor Fixed & TV.

Utstyret teller

Alltid WiFi følger med når du leier Telenors nye WiFi-ruter og eventuelt en eller flere WiFi-forsterkere.

Den nye ruteren er designet av Snøhetta og har allerede vunnet en prestisjetung designpris, Red Dot Design Award, for sitt unike design og brukervennlige løsning.

– At den er pent utformet vil forhåpentlig gjøre det lettere for folk å plassere ruteren synlig i hjemmet. Riktig plassering er uhyre viktig for WiFi-signalet, sier Østby.

Sett ruteren sentralt, fritt og høyt for best mulig rekkevidde. Les mer om plassering her.

– Selv om den nye ruteren er stilig og teknologisk avansert, er den samtidig enkel å sette opp og bruke, lover Eli-Anne Østby.

Mange vil også ha behov for en eller flere forsterkere til ruteren.

– Kunder vil nok oppleve at den nye ruteren alene vil bedre dekningen betraktelig, spesielt om den plasseres riktig. Men i store hus eller hjem med vanskelige forhold, som flere etasjer eller betong/murvegger, eller hvor det er vanskelig å flytte ruteren, vil også en eller flere forsterkere kunne gi en betydelig forbedret opplevelse av nettet hjemme,  sier hun.

Eksperthjelp som hjelper

For de fleste kunder er det vanskelig å avgjøre om eventuelle problemer skyldes linjen inn til huset, eller problemer med dekningen hjemme.

En viktig del av Alltid WiFi-konseptet er å løse disse utfordringene for deg.

I tillegg til nye og flotte hjelpesider, har du tilgang på hjelp fra Telenors egne WiFi-eksperter.

–  WiFi-ekspertene hos oss har enda mer inngående kunnskap på akkurat dette feltet, hvilke problemer som kan oppstå og hva som må til for å løse dem, sier Martin Svae-Kvifte, Service Manager i Telenor.

Opplever du problemer med dekningen med Telenors nye utstyr, bør du først sjekke ut hjelpesidene på telenor.no. Her ligger det mange tips og råd om riktig plassering av utstyret, og du finner flere videoer som steg for steg viser deg hvordan du kan forbedre den trådløse dekningen. Om du likevel ikke blir fornøyd kan du ta kontakt med WiFi-ekspertene på Kundeservice. De vil ta deg helt i mål.  

Fornøydhetsgaranti

Og skulle du fremdeles ikke være fornøyd med hvordan dekningen er i huset ditt, tilbyr Telenor deg muligheten til å sende tilbake utstyret og få tilbake det du har betalt i leie for inntil 60 dager.

Tilgangen til eksperthjelp og fornøydgarantien gjelder så lenge du leier utstyret fra Telenor.

– Vi er sikre på at vi nå kommer til å løse nettutfordringene for de aller fleste. Å tilby en slik garanti vil bare gi kundene våre en ekstra trygghet som gjør det risikofritt å forsøke, sier Østby.