Søk

Online.no

Meny

Se romjulsfotballen uten å tenke på hvor mye data du bruker

Ikke gå glipp av scoringen i siste minutt! Eksperten tipser: Slik har du alltid nok mobildata når det knives om seieren på Anfield og Old Trafford.

Nordmenn bruker stadig mer mobildata, og bruken topper seg under idrettsbegivenheter. Mobilen har på mange måter blitt den nye TV-en. Vi har den med overalt og bruker stadig mer data på streaming når det er noe vi ikke må gå glipp av.

I hovedsak er det tre type begivenheter som får nordmenns mobildatabruk til å skyte i været: nyttårsaften, påsken og sist, men ikke minst: viktige idrettsøyeblikk.

Fleksi er mobilabonnementet som tilpasser seg din databruk >

Nordmenn vil ikke gå glipp av store idrettsøyeblikk. Da Johannes Høsflot Klæbo og Martin Johnsrud Sundby tok gull på lagsprinten i Pyeongchang-OL, satte Telenor ny trafikkrekord i mobilnettet. Denne rekorden har senere blitt slått av bl.a. VM-finalen i fotball og Karsten Warholm. (Bilde: NTBscanpix/EPA/ANTONIO BAT)

Nordmenn vil ikke gå glipp av store idrettsøyeblikk. Da Johannes Høsflot Klæbo og Martin Johnsrud Sundby tok gull på lagsprinten i Pyeongchang-OL, satte Telenor ny trafikkrekord i mobilnettet. Denne rekorden har senere blitt slått av bl.a. VM-finalen i fotball og Karsten Warholm. (Bilde: NTBscanpix/EPA/ANTONIO BAT)

Abonnementet som tilpasser seg din bruk

Selv om de fleste mobilabonnement har en bestemt mengde mobildata inkludert hver måned, er det ikke slik at nordmenn bruker like mye hver måned. Det kan i stor grad variere.

– Sosiale medier bidrar sterkt til at bruken stadig øker, men vi ser også at flere og flere bruker mobilnettet til å strømme TV og video, sier Liv Elise Saue Tøftum, direktør for analyse og kundedialog i Telenor – og fortsetter:

– På flotte vinterdager med sol og godt vinterføre, ser vi også at trafikken får et kraftig hopp. Da er folk ute og nyter været, men de bruker fortsatt mobilen, sier analysedirektøren.

Liv Elise Saue Tøftum er direktør for analyse og kundedialog i Telenor og jobber blant annet med mobilanalyse i Telenor.

Liv Elise Saue Tøftum er direktør for analyse og kundedialog i Telenor og jobber blant annet med mobilanalyse i Telenor.

– En mer behagelig og lettvint løsning

– Bruker du mer data enn du har inkludert i abonnementet, kan det fort bli kostbart, særlig hvis du ender opp med å kjøpe mange enkeltstående datapakker, sier Tøftum.

For å unngå å gå tom for data, ikke trenge å planlegge hvor mye du skal bruke, eller være nødt til å kjøpe mange ekstra datapakker, har Telenor lansert Fleksi.

Det er et abonnement som automatisk tilpasser seg deg og hvor mye data du faktisk bruker hver måned. Noen måneder bruker du mer, andre mindre. Med Fleksi har du alltid nok data til alt du vil bruke mobilen til.

– Det er en mye mer behagelig og mer lettvint løsning. Du slipper å forholde deg til hvor mye data du trenger hver måned og får en fair pris uansett hvor mye du bruker, sier analysedirektøren.

– Enklere og mer bekymringsfritt blir det ikke. Du kan bare slappe av med mobilen uten å tenke på data, avslutter Tøftum.

Fleksi:

·       Du har alltid nok data til både streaming, surfing og deling.

·       Du starter hver måned med 10 GB. Bruker du mer, får du automatisk mer.

·       Du betaler ikke for data du ikke bruker.

·       Data Rollover med fri hastighet er inkludert.

·       Du slipper å bestille datapakker.

Med Fleksi har du alltid nok data. Abonnementet tilpasser seg automatisk din bruk – hver måned >