Søk

Online.no

Meny

Vil du prøve en grønn uke? Her er oppskriftene!

Mange ønsker å spise mer vegetarisk, men vet ikke helt hvor man skal starte. Med denne grønne ukemenyen fra Min Familie-appen, har vi gjort det litt lettere for deg å komme i gang.

Foto: Mat på Bordet.

Mandag: blomkål- og purresuppe

Blomkålsuppe er noe av det av det enkleste du kan lage, men smaker utrolig godt. Blomkål og purre er en fantastisk kombinasjon, som også barna liker.

Foto: Mat på Bordet.

Tirsdag: grønnsaksris

Denne fantastiske risretten med aubergine og tomater kan minne litt om en paella, men er lettere å lage – og smaker minst like godt!

Foto: Mat på Bordet.

Onsdag: grønnsakscurry

Ønsker du en middag som virkelig metter bør du prøve en curry med søtpotet, spinat og linser. Den er ekstra digg med frisk koriander og noen dråper lime!

Foto: Mat på Bordet.

Torsdag: brokkolisalat

Brokkolisalat høres kanskje ikke så spenstig ut, men når den toppes med sprøstekte kikerter blir dette fort en ny favoritt på middagsbordet!

Foto: Mat på Bordet.

Fredag: grønn vegetarpizza

Ja, pizza kan både være god og sunn! Denne varianten med brokkoli og avokado smaker like godt på en mandag som på en fredag.

Foto: Mat på Bordet.

Lørdag: spicy blomkålbiter

Dette er skikkelig snacks til lørdagskveldene! Disse blomkålbitene faller i smak både hos store og små, og det er lett å justere styrken om man ikke er så glad i sterk mat.

Foto: Mat på Bordet.

Søndag: potetvafler

Søndag er den store vaffeldagen, og sammen med en grønn saltat, kan du faktisk spise disse potetvariantene til middag!

Finn alle oppskriftene i Min Familie

I Min Familie finner du fremgangsmåtene og oppskriftene til rettene over, og tusenvis av andre smakfulle retter. Finn dine yndlingsoppskrifter, eller få forslag i appen. Nam!

I Min Familie kan du:

  • Søke og lagre oppskrifter
  • Planlegge måltider
  • Lage delte handlelister