Problemer med nettet hjemme?

Her er fem måter vi kan hjelpe deg på. Velg det som passer deg best.

Har du trøbbel med nettet eller enheter du vil koble opp? Vi hjelper deg gjerne, men hvilken form for hjelp liker du best?


Vi i Telenor vil at det skal være enkelt og praktisk å bruke våre tjenester. Om noe ikke fungerer, skal det være lett å finne en løsning.

Hjelpen er aldri langt unna, men om du vil bruke selvhjelpssidene våre, snakke med oss på telefonen - eller om vi rett og slett skal komme hjem til deg, det er opp til deg. Vi gir deg valgene.

1. Selvhjelp på Telenor.no

Har du spørsmål om ditt bredbåndsabonnement eller ruter? På selvhjelpssidene våre telenor.no, finner du videoer, forklaringer og løsninger på vanlige problemsstillinger.

2. Telenorhjelpen

Telenorhjelpen er et gratis program til pc-en din, som hjelper deg når du har problemer med nettforbindelsen.

Hvis du får en melding om at "Siden kan ikke vises" på skjermen din, aktiveres Telenorhjelpen automatisk. Programmet vil da finne ut av feilen og stille en diagnose. Deretter veileder programmet deg steg for steg til feilen er rettet.

3. Kundeservice

Du kan alltid kontakte Kundeservice om du lurer på noe knyttet til dine abonnement eller Telenor sine tjenester. Teamet på Kundeservice svarer på dine spørsmål alle dager mellom kl. 08-20. Gjelder henvendelsen din hjemmenett eller andre forhold knyttet til internettforbindelsen din hjemme, sjekker de om det er feil på linjen din eller henviser deg videre til Telenoreksperten. Ønsker du at noen skal komme hjem til deg kan de ordne med det også, som for eksempel å bestille Netthjelpen.

Du kommer i kontakt med vårt team på Kundeservice på telefon, e-post eller via direktemeldinger på Facebook.

4. Telenoreksperten

Telenoreksperten hjelper deg med tekniske problemer som ligger utenfor vanlig kundeservice, direkte over telefon, enten det gjelder pc, mobil, nettbrett, spillkonsoller eller hjemmenett. Ekspertene er på jobb sju dager i uken, og kan sette opp hjemmenettet ditt og optimalisere maskinvare og drivere. 

De kan fjerne virus, hjelpe deg med oppdateringer eller feilsøking ved problemer med ruter eller trådløse signaler. De kan også fjernstyre maskinen din om det er nødvendig. Du får hjelpen der og da når du trenger den, enten det er sent på kvelden eller i helgen. 

Tjenesten koster 26,- per minutt, med en makspris på 598 kroner for 23 minutter. Er ikke problemet løst etter 23 minutter, ringer de deg kostnadsfritt opp igjen.

5. Netthjelpen

Av og til kan det være kjekt at hjelpen kommer inn i stua og fikser problemene. Når du bestiller Netthjelpen, kommer en montør hjem til deg for å sjekke hvordan det står til.

Netthjelpen kan sjekke signalene inn til ruteren din, og dekningen rundt i hjemmet ditt. Montøren måler hastigheten og kartlegger eventuelle problemer. Han kan kople opp pc, mobil eller annet utstyr om du ønsker det, eller hjelpe deg med å endre passord og navn på nettverket ditt.

Tjenesten har en fast pris på 990,- for deg som er kunde hos Telenor. Ønsker du mer hjelp utover det som er inkludert, eller du trenger nytt utstyr, kan dette avtales med montøren på stedet. Netthjelpen bestilles gjennom kundeservice.