Søk
Meny

Dette spør kundene mest om

Smilende dame på kundeservice

Hos Telenor skal terskelen være lav for å ta kontakt med kundeservice per telefon, Twitter, Facebook eller e-post, men noen dager er trykket høyt og ventetiden deretter. Her har vi samlet de oftest stilte spørsmålene. Kanskje finner du svaret du er ute etter?

Det hender at jeg får ustabil dekning - hvorfor?

Dekning avhenger av hvor mange som bruker mobilnettet samtidig i området du befinner deg. Det avhenger også av om du er innendørs eller utendørs. For eksempel kan tykke vegger redusere dekningen. Sitter du i et bomberom under bakken, finnes det med andre ord en naturlig forklaring på hvorfor det lugger i Spotify-avspillingen.

Andre faktorer som spiller inn:

  • Hvilken type dekning du har (2G, 3G, eller 4G)

  • Vær og topografi (skog og terreng)

  • Andre trådløse elementer i nærheten

  • Avstand til nærmeste basestasjon

Husk at dekning også er påvirket av antennen på enheten din. Det er ikke uvanlig med små variasjoner fra telefon til telefon. Gjelder det bredbånd, er det hovedsakelig abonnementstypen din som bestemmer hastighet, så husk å sjekke hva du betaler for.

Å sjekke hva du betaler for kan forsåvidt være lurt i andre sammenhenger også.

Jeg skjønner ikke hva som er hva på fakturaen min

Fakturaspørsmål er blant de vanligste i alle kanaler, og en av gjengangerne dreier seg om poster på fakturaen. Er du usikker på hva de 14 ekstra kronene for “mobiltjenester” innebærer, husk at du alltid har mulighet til å logge deg på Mine Sider. Her finner du en mer omfattende versjon av fakturaen, med spesifisert informasjon om hver post.

Du finner alltid innlogging til Mine sider øverst til høyre på Online.no og Telenor.no. Hvis du mot formodning fortsatt ikke finner svaret du er ute etter, kan du sende en privat melding på Twitter (@Telenor_Service) eller Facebook.

Hvordan skaffer jeg nytt SIM-kort til telefonen min?

Når en mobil forsvinner eller blir stjålet, er det mange som er usikre på hvordan man skaffer nytt SIM-kort. Før du kontakter kundeservice i vill panikk, husk at du kan bestille nytt SIM-kort ved å logge inn på Mine sider. Det koster 100 kroner, og du får det nye SIM-kortet i posten etter omtrent 2-5 virkedager.

Har du umiddelbart behov for et nytt SIM-kort, er det også mulig å ta beina fatt til nærmeste Telenorbutikk eller telenorforhandler. Her koster det 199 kroner.

Har jeg lenge igjen av bindingstiden?

Det er en kjent sak at månedsprisen reduseres når bindingstiden (avtaletiden) opphører. Mange kontakter derfor Telenor for å forhøre seg om hvor mange dager eller måneder de har igjen av bindingstiden – som oftest i forbindelse med kjøp av ny telefon. 

Den gode nyheten er at du også for denne henvendelsen, kan logge deg inn på Mine sider for å få svar på spørsmålet ditt. Det vil si: Logg inn, velg abonnementet det gjelder, og se avtaletid.

Sjekk selv, da vel - kanskje er tiden moden for å oppgradere utstyret?

Hvordan kommer jeg på nett med nettbrettet mitt?

Enten du har iPad, en Galaxy Note eller et annet nettbrett, vil du gjerne komme på nett. Det er en grunn til at vi kaller det nettbrett liksom... (eventuelt «surfebrett», hvis man har en usunn trang til å være morsom).

Heldigvis er det ikke et kunststykke å få på plass 3G- eller 4G-tilgangen – bare bestill Mobilt Bredbånd fra Telenor, og stapp det medfølgende SIM-kortet inn i brettet ditt. Voila!

Fakta

Telenors kundeservice får ikke bare seriøse henvendelser – her er noen eksempler på kunder med over gjennomsnittlig glimt i øyet.

Topp 5 morsomme henvendelser til kundeservice:

  • Kunde på Twitter: “Å nei, jeg har lagret masse i Min Sky fra Telenor – hva skjer om det blir blå himmel og skyfritt?”

  • Kunde på telefon: “Ser du hvilket nummer jeg ringer fra?”

  • En kunde som ringte og lurte på om Telenor kunne hjelpe en person ut av telefonkiosken som vedkommende satt fast i. Det viste seg at problemet var reelt.

  • En kunde som synes at Telenor hadde gjort en så god jobb med å skaffe ham ADSL-linje, at han spurte om de kunne skaffe ham dame i samme slengen.

  • “Vil du gifte deg med meg?”. En kunde som var så fornøyd med servicen at han fridde til kundeansvarlig der og da.