Søk
Meny

7 ganger det ikke nytter å være etterpåklok

Disse mobiltabbene kan skje den beste, ofte når du minst venter det.

Ofte er det litt for lett å tenke «det skjer ikke meg». Men uhell skjer, og da hjelper det lite å være etterpåklok.

Hva gjør du for eksempel om mobilen skulle forsvinne eller bli ødelagt?

Vi har spurt litt rundt blant kollegaer og bekjente etter hendelser der de var ekstra uheldige med mobilen, og fikk sju uheldige eksempler:

1. Når du har shorts med grunne lommer i dype seter i en taxi i Syden

... og taxisjåføren senere bare kan tilby deg et skuldertrekk – og i hvert fall ikke noe svar på hvor mobilen er blitt av.

Har du SWAP Plussforsikring i en slik situasjon, er du heldigvis dekket – enten det er snakk om at du bare har mistet mobilen, eller at den faktisk er blitt stjålet. Forsikringen dekker nemlig begge tilfellene.

Nå får du SWAP Plussforsikring inkludert de to første månedene når du kjøper mobil med SWAP. Plussforsikringen kan også kjøpes separat.

2. Når du skal sette den nye offroadsykkelen på prøve, men ender opp med både knust selvtillit og mobil

Det var ikke så lekende lett å forsere stubb og stein, nei? Desto lettere er det å melde inn mobilskaden på nett, uten noe papirkrøll.

Ettersom forsikringen også dekker vannskade, knust mobil – til og med om den ble helt borte i tumultene – kan du fortsette med mobilvanene dine ganske kjapt, uavhengig av sykkelens videre skjebne.

3. Når han tilsynelatende ærlige fyren, som bare skulle låne mobilen, brått setter ny pers på 60-meter

... så skal du få slippe å løpe etter. Tyveri er naturlig nok fullt ut dekket av SWAP Plussforsikring.

Ettersom det nå er mulig å melde mobilen stjålet via politiets hjemmesider, slipper du også den lange turen innom politistasjonen. Alt ordnes bare via nett, samtidig som du sperrer SIM-kortet på Mine sider og fyller ut den raske og enkle skademeldingen.

4. Når mobilen blir frastjålet første dagen på luksusferien, og du ikke får lagt ut et eneste bilde på Instagram

Krise! Neida. De der hjemme vil ikke gå glipp av altfor mange feriebilder, ettersom du med SWAP Plussforsikring får tilsvarende mobil tilsendt allerede én virkedag etter du har meldt inn tapet.

Selv om du er på påskeferie ute i Europa, kan du dermed fortsette livet i sus og dus etter at budet har vært på døra med den nye mobilen.

5. Når du smertelig erfarer at brostein både er lett å snuble i – og veldig hard i møte med mobilen

Generelt sett er det greit å heve blikket når du ferdes gjennom storbyer. Men med mange og lange trange gater, er det lett å gå med blikket ned i kart-appen ... og ikke på de mange snublemulighetene foran deg.

Du har alltid skjermforsikring inkludert når du kjøper mobil med SWAP – så om det bare er skjermen som knuser, er du uansett godt dekket. Ryker også resten av mobilen, er du likevel sikret med SWAP Plussforsikring – uansett hvem som hadde skyld i uhellet. Kanskje greit å også huske reiseforsikring, om mer enn bare mobilen får seg en smell?

6. Når treåringen din følte at mobilen din trengte et bad i doskålen

... og du ennå ikke har skaffet deg en vanntett mobil? Da nytter det ikke å bli sint på minstemann, men heller håpe på at du hadde forsikringen i orden.

Ettersom SWAP Plussforsikring dekker alle typer skader, også vannskader, trenger ikke skaden bli så stor. Så er det bare å håpe at du også hadde sikret alle barnebildene på mobilen i skyen.

7. Når du egentlig har masse mail du må svare på, men drar på hytta … og mister mobilen i sjøen – eller den forsvinner i snøen

Har du SWAP Plussforsikring kan du puste lettet ut: Du er dekket ved vannskade – og får tilsendt helt tilsvarende mobil som du hadde fra før, slik at du kan fortsette der du slapp. Altså er det slutt på lange ventetider med en fullstendig ubrukelig lånetelefon som hindrer god flyt.

Samtidig slipper du å bruke tid og (mye) penger på å skaffe ny mobil. Ved første skade betaler du bare egenandelen. Plussforsikringen er inkludert de to første månedene når du kjøper mobil med SWAP.

Hvis uhellet er ute

Vi gjør alt for å levere erstatningsmobil innen én virkedag, men av og til kan det ta litt mer tid:

  • Ved mange skadesaker kan saksbehandlingen ta lengre tid, slik at det tar mer enn én virkedag å levere erstatningsmobilen.
  • Du må oppgi en fast adresse og være tilgjengelig mellom kl. 8-16. Dette gjelder også i utlandet.
  • I utlandet må du oppgi et lokalt telefonnummer, som du er tilgjengelig på.
  • Eventuell tollbehandling i landet du befinner deg i kan påvirke leveringstiden.

Dette er SWAP Plussforsikring:

Når du kjøper mobil med SWAP får du skjermforsikring inkludert. Nå får du i tillegg SWAP Plussforsikring inkludert de to første månedene, og du kan senke skuldrene i visshet om at mobilen din er forsikret mot alle skader, uhell og tyveri. Etter 2 måneder er prisen 99,- per måned. Du kan si opp forsikringen når som helst.

Med SWAP Plussforsikring får du:

  • En tilsvarende mobil etter én virkedag
  • Full dekning ved skade/tap/tyveri
  • 2 første måneder for 0,-
  • Rask og enkel skademelding
  • SWAP Plussforsikring er alltid inkludert for deg med Yng-abonnement 
  • Les mer om SWAP Plussforsikring

Har du allerede SWAP-avtale og ønsker å bestille SWAP Plussforsikring kan du kontakte Kundeservice på 09000. Merk! Det er karantenetid på 30 dager før du kan melde skade hvis du kjøper SWAP Plussforsikring i etterkant.