Søk

Online.no

Meny

Hvordan fungerer SWAP egentlig?

Å kjøpe ny mobil med SWAP er ikke vanskelig. Her får du svar på alt du lurer på.

Med SWAP lanserer Telenor muligheten for at du kan kjøpe mobil på en helt ny måte. Her svarer Telenor på alt du måtte lure på:

Hvordan kjøper jeg mobil med SWAP?

SWAP er tilgjengelig i Telenorbutikken, Elkjøp, Lefdal, Power, på telenor.no og via Kundeservice. Med SWAP betaler du ned mobilen, med en fast lav månedspris, over 24 måneder. Det betyr at du ikke betaler noe for mobilen den dagen du kjøper den. Etter 12 måneder kan du bytte til en ny mobil og starte en ny SWAP-avtale i 24 måneder. Da slipper du å betale mer for din gamle mobil.

Dette er SWAP

  • SWAP er en smartere måte å kjøpe mobil på
  • Med SWAP-avtalen betaler du ingenting ved kjøp av ny telefon, men betaler den ned over to år med en fast månedspris
  • Etter 12 måneder kan du bytte inn telefonen mot en ny modell, og tegne en ny 24-måneders avtale. Når du leverer inn den gamle mobilen slettes utestående beløp opptil 12 mnd
  • Skjermforsikring er alltid inkludert
  • SWAP må kjøpes med FRIHET, Yng- eller U18–abonnement, og det er ingen binding på mobilabonnementet
  • Les mer om SWAP her

Hvor mye koster det å kjøpe mobil med SWAP?

Månedsprisen er avhengig av prisen på selve mobilen, der totalsummen deles på 24 måneder. Men den er lik uavhengig av hvilket abonnement du velger og uavhengig av om du har kjøpt den i Telenorbutikken, på telenor.no eller via Kundeservice.

Hvor lenge kan jeg ha SWAP?

En SWAP-avtale gjelder i 24 måneder. Etter 24 måneder har du fullført nedbetalingen av telefonen din og fordelene som ligger i SWAP-programmet er dermed også avsluttet. Da kan du selvsagt opprette en ny SWAP-avtale på en ny mobil.

Hva skjer dersom jeg har lyst til å bytte til en ny telefon før det har gått 12 måneder?

Du kan fint bytte mobil før det har gått 12 måneder. Da må du betale resterende nedbetalinger opp til 12 måneder. Deretter kan du velge akkurat den mobilen du ønsker å opprette en ny SWAP-avtale på.

Hva skjer med min gamle telefon?

Telenors samarbeidspartner Brightstar tar imot din gamle telefon. Brightstar sørger for at mobilens innhold blir slettet og klargjør mobilen for videre salg. Deretter blir den solgt videre i et land utenfor Norden. Det gjør at en fullt brukbar nyere smarttelefon kan få et nytt liv, og gjøre nytte for seg andre steder. Slik spares miljøet, ved at gamle telefoner ikke blir liggende i skuffer og skap slik de har en tendens til å gjøre.

Hvilke krav stilles til mobilen jeg bytter inn?

Når du bytter inn din gamle mobil inngår du en ny SWAP-avtale på 24 måneder og vi sletter de resterende betalingene på din gamle mobil. Mobilen du bytter inn må være i funksjonell stand. Det betyr at den ikke kan ha synlige skader utover normal slitasje. Har mobilen en skade som dekkes av skjermforsikringen som inngår i SWAP-programmet, kan mobilen byttes inn, men du må betale egenandelen.

Hvordan kan jeg være sikker på at innholdet på min gamle mobil blir slettet når jeg bytter?

Telenors samarbeidspartner Brightstar sletter alt innhold og sikrer at alt er i orden før mobilen sendes videre. Som kunde vil du motta en e-post etter at sletting av mobilens innhold er kvalitetssikret.

Hva innebærer skjermforsikringen egentlig?

Å reparere en knust skjerm på en ny smarttelefon koster ofte mange tusen kroner. For at du skal slippe å bekymre deg, er forsikring for knust skjerm inkludert i SWAP. Skulle du derfor være uheldig å knuse mobilskjermen, reparerer Telenor dette for deg. Det eneste du trenger å betale er 500 kroner i egenandel.

Kan jeg få en hvilken som helst mobiltelefon i SWAP-programmet?

Et bredt utvalg mobiltelefoner er tilgjengelig med SWAP. Dette gjelder blant annet alle de nyeste mobilene og alle toppmodellene fra de største mobilprodusentene. 

Kan jeg bytte min nåværende telefon til en ny?

Nei, mobilen må være med i en SWAP-avtale for at du skal kunne bytte den inn. Er mobilen ikke med i SWAP, kan vanlig innbytte benyttes i Telenorbutikken. Der gjøres det verdivurdering av din gamle mobil. Du vil få verdien i en tilgodelapp, eller du kan bruke verdien på annet mobilutstyr og tilbehør der og da.

Jeg har SWAP og ønsker å bytte til et annet abonnement hos Telenor. Går det?

Ja da, det kan du fint gjøre. Det er ingen binding på mobilabonnementet når du har SWAP og du har frihet til å bytte til et annet abonnement akkurat når det passer deg.

SWAP forutsetter et FRIHET, Yng- eller U18-abonnement. Ved bytte av mobil må du inngå ny SWAP-avtale på 24 mnd. og levere inn din gamle mobil. Ved innbytte slettes utestående beløp opptil 12 mnd. Det er ingen binding på mobilabonnement. Se vilkår på telenor.no/swap.