Søk

Online.no

Meny

Dette er Telenors Alltid På Nett-garanti

Hvis nettet ditt faller ut, får du og hele familien en 15GB gratis datapakke hver på mobilen – og en kompensasjon på neste faktura.

– For oss er det avgjørende å levere et stabilt og godt bredbånd i hele landet. Derfor lanserte vi Alltid På Nett-garanti i 2015 til alle med Telenor Bredbånd, sier Birgit Bjørnsen, markedsdirektør i Telenor.

Alltid På Nett-garantien gjelder også for alle med privat bredbåndsabonnement fra Canal Digital.

Det betyr at dersom uhellet er ute og du ikke kommer på nett med bredbåndet ditt, gir vi deg og alle i familien med Telenor mobilabonnement hver sin datapakke på 15GB.

Slik fungerer Alltid På Nett

Garantien gjelder når du melder fra om feil som gjør at du ikke kommer på nett med bredbåndet. Telenor sikrer deg da en rettferdig kompensasjon: 

  • Kommer du ikke på nett med bredbåndet ditt, må du varsle kundeservice.  
  • Løses ikke feilen, får inntil 5 personer i husstanden en kostnadsfri datapakke på et valgfritt mobilabonnement (15 GB/inntil 10 dagers varighet, fra og med tidspunktet datapakken aktiveres). Datapakken tildeles de i husholdningen som har et mobilabonnement fra Telenor. 
  • Du får også refundert en halv månedsavgift på neste bredbåndsfaktura.

Er det noen i familien som ikke er mobilkunde hos Telenor? Se våre abonnement

Hvem får garantien?

  • Garantien gjelder for alle som har et privat bredbånds- eller fiberabonnement fra Telenor.

Når trer den i kraft?

  • Garantien gjelder ved alle feil som er innenfor Telenors nett. Dersom feilen skyldes ditt eget utstyr eller nettverk, gjelder ikke garantien.
  • Datapakke gis til de med mobilabonnement fra Telenor (gjelder ikke Mobilt Bredbånd eller kontantkort). Inntil 5 personer i husstanden kan få datapakke.
  • Ved naturskader, lyn, torden, ekstremvær eller varslet arbeid – vil du få gratis datapakke, men ikke refusjon på bredbåndsfakturaen din.
  • Dersom ruteren er eldre enn 5 år eller feilen skyldes overspenning, får du kun datapakke og ikke refusjon på månedsavgiften.

Hva gjør jeg når nettet er nede?

Alltid På Nett-garantien gjelder ved feil som medfører at bredbåndet ikke fungerer. Alle saker må meldes til kundeservice. Det gjør du ved å ringe telefonnummer 915 09 000

Slik får du bedre trådløst nett hjemme

Opplever du at det hakker når du strømmer film på trådløst nett? Eller går det veldig tregt å laste opp et bilde til en e-post du skal sende? I så fall kan det være smart å ta en kikk på tipsene til Telenors trådløs-ekspert Eyvind Skaga.

Alltid På Nett-garantien

  • Garantien gjelder for private, faste bredbåndsabonnement (ADSL/VDSL eller fiber) fra Telenor og Canal Digital.
  • Er du ikke på nett med bredbåndet ditt, meld fra til kundeservice på telefon 915 09 000. Kundeservice er åpen alle dager fra 08:00 til 20:00.
  • Telenor refunderer en halv månedsavgift på din neste bredbåndsfaktura dersom vilkårene for garantien er oppfylt. 
  • Løses ikke feilen umiddelbart får inntil 5 personer i husstanden en kostnadsfri datapakke på et valgfritt mobilabonnement (15 GB/inntil 10 dagers varighet fra det øyeblikket datapakken aktiveres).
  • Datapakken tildeles de i husholdningen som har et mobilabonnement fra Telenor (gjelder ikke Mobilt Bredbånd eller kontantkort).
  • Garantien omfatter feil som er innenfor Telenors nett. Ved feil på eget utstyr eller nettverk, gjelder ikke garantien. 
  • Ved naturskader, lyn, torden, ekstremvær eller varslet arbeid tilbys gratis datapakke, men ikke refusjon på månedsavgiften.

Les alt om Alltid På Nett-garantien